Crossfit is een type van sport / fitness die uit Amerika is komen overwaaien. Het principe van Crossfit is een manier van sporten die gewichtheffen, atletiek en gymnastiek combineert in een trainingsvorm. Tijdens een training worden functionele bewegingen op een gevarieerde manier in een hoge intensiteit zo snel mogelijk uitgevoerd.

Er worden accessoires gebruikt zoals kettlebells (gewichten), halterstangen met bumperplates, Barbells, Plyoboxen (houten boxen om op te springen), ringen, touwen en speciaal ontworpen wandrekken waaraan tal van oefeningen worden gedaan. Voor veel oefeningen gebruikt men het eigen lichaamsgewicht als belangrijkste hulpmiddel. Denk aan lichaamsbewegingen als duwen, (op)trekken, stoten, werpen, tillen, springen, klimmen en rennen.

Dit is tegelijk ook het leuke aan dit type van sport, er is weinig nodig om het uit te voeren en je kunt er toch geweldige resultaten mee boeken.
Een typische Crossfit term is WOD, of wel Workout Of the Day. Dit zijn een reeks met oefeningen die in een bepaalde tijd of in een X aantal rondes uitgevoerd moeten worden.
Met Crossfit train je als het ware je hele lichaam. Om die reden hebben Crossfitters dan ook meestal een zeer mooi gevormd lichaam.

Bij Rawfit gebruiken we de Crossfit techniek maar dan doen we dat in groepslessen. Dit heeft vele voordelen maar de belangrijkste zijn: enorm effectief (je moet wel mee in het tempo van de groep), erg leuk (met een groep is altijd leuker dan alleen sporten), stimulerend (als je vrienden gaan ga jij ook!)
We hebben er dus onze eigen draai aan gegeven en dit is erg succesvol gebleken.

Of we nou groepslessen doen, Boksfit, Circuit training of Bootcamp, alles verloopt volgens dezelfde methode. Dit is de manier om binnen aanzienlijke tijd je doelen te behalen zoals fit worden, uithoudingsvermogen omhoog schroeven, afvallen, strakker / gespierd lijf krijgen enz.

In het onderstaande menu bespreken we de verschillende spiergroepen en laten we zien welke oefeningen daarbij horen.
Mocht je hier zelf vragen over hebben dan horen we dat graag!

”Rugspieren”

”Buikspieren”

”Been-bilspieren”

”Borstspieren”

”Arm-schouderspieren”

”Cardio”